Oldalak

2011. szeptember 4., vasárnap

Kechup

Tegnap kechup készítésbe fogtam. Kedves barátnőmtől kaptam egy receptet, és mivel szombat volt, így reggel korán piacra mentünk férjecskémmel. Imádom a piacokat. Olyan szép friss termékeket lehet kapni, és remek kis nyüzsi fogad minden alkalommal. Na tehát vásárlás és irány haza elkészíteni az első kechupomat. A receptet kicsit átalakítottam, mivel nem szeretem a zellert, így kevesebb mennyiség került bel mint az eredeti receptben szerepelt, és mivel imádom a bazsalikomot, így ízként az dominál a kechupben.
Mondanom sem kell finom lett.



Hozzávalók:

2 kg paradicsom
0,5 kg piros paprika
40 dkg hagyma
10 dkg sárgarépa
10 dkg fehérrépa
4 db alma
25 db bazsalikomlevél
5 db babérlevél
5 db szegfűszeg
1 mokkáskanál őrölt bors
1 mokkáskanál kömény
1 mokkáskanál fahéj
15 dkg cukor
só ízlés szerint
1 evőkanál mustár
0,5 dl 10%-os ecet
0,5 dl oliva olaj




Elkészítés:


1.      A sárga és a fehér répát, hagymát, zellert, meghámozzuk, és a többi zöldségekkel kisebb kockára vágjuk.

2.      A mustár, ecet, bazsalikom és a szalicil kivételével egy nagy edénybe tesszük és 1,5 - 2 órát főzzük. Időközönként megkavarjuk, és a főzés utolsó 10 percében hozzáadjuk a mustárt, ecetet (ezt több részben tettem bele ).

3.      Mikor készen vegyünk kicsit hűlni vadjuk és ha a teteje levet ereszt azt lemerjük.

4.      A babérlevelet kiszedjük.

5.      Turmixoljuk a megfőtt zöldségeket és jöhet bele a megmosott friss bazsalikom

6.      Kóstoljuk és tovább ízesítjük saját íz világunk szerint.

7.      A végén kerül bele a oliva.