Oldalak

2019. február 28., csütörtök

Turbó csokis kifli




Hozzávalók:

  • 600 g finomliszt
  • 1 tk. só
  • 70 g cukor
  • 1 nagy tojás
  • kb. 3 dl langyos tej
  • 7 dkg olv. vaj
  • 3,5 dkg élesztő

Készítés:
  1. Az összes hozzávalót a gép üstjébe mértem és 15 perc alatt a szokásosnál kissé lágyabb tésztát dagasztottam. 
  2. A kikapcsolt gépben hagytam  tizenöt percig kelni.

Míg kelt elkészítettem a csokis tölteléket:


  • 120 g étcsokoládé
  •  2 ek. kakaópor (lehet akár cukrozott is)
  • 70 g cukor
  • 1 ek. kandírozott narancs
  • 1/3 tonkabab lereszelve (elhagyható)
  • 2-3 ek. narancslekvár 
  • 1 tojás lekenéshez

Készítés:
  1. Késes aprítóba mértem a lekvár kivételével a hozzávalókat és finomra őröltem.  
  2. Végül annyi lekvárt adtam hozzá, amivel kenhető masszát kaptam.

    A közben kissé megkelt tésztát lisztezett felületre borítottam és négy egyforma darabba vágtam.
  3. Az egyik tésztát vékony, kör alakú lappá nyújtottam és megkentem a csokis töltelékkel és beborítottam egy másik vékonyra nyújtott tésztalappal.

Forrás: https://www.limarapeksege.hu/2012/06/turbo-csokis-kifli.html
  1.