Oldalak

2019. április 12., péntek

Chili con carne

  Hozzávalók:
 
  • 50 dkg darált marhahús
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 szál sárgarépa
  • 6 dl házi paradicsomlé vagy 400 gr darabolt paradicsom konzerv
  • 1 dl vörösbor
  • 1 púpos teáskanál őrölt római kömény
  • 1 teáskanál mexikói fűszerkeverék
  • 1 mokkáskanál cayenne-i bors
  • 1 csipet chilipehely
  • 1 teáskanál kakaó
  • olaj
  • 1,5 doboz vörösbab konzerv
  • 1 doboz kukorica konzerv
 
 
Elkészítés:
 
  1. A hagymákat nagyon apróra vágtam, és egy kevés olajon megfuttattam.
  2. Hozzáadtam a szintén finomra vágott sárgarépát, kicsit pirítottam, majd következett a darált hús, amit nagy lángon addig kevergettem, amíg elvesztette vörös színét.
  3. Ekkor hozzáadtam a húshoz a fűszereket (a kakaó kivételével), öntöttem rá egy kis vörösbort, a paradicsomlevet (ebből saját készítésűt használok, ami elég sűrű), majd hagytam az egészet párolódni úgy 50 percen át.
  4. Én nem kedvelem, ha a chili alatt áll a lé, ezért azt szinte teljesen lepároltam róla.
  5. Az utolsó percekben hozzáadtam a kakaóport is. Ettől nem kell megijedni, a kakaó csak elmélyíti az ízeket, nagyon kellemes lesz tőle az étel íze.
  6. Mehet az ételbe a bab és kukorica, ezeket már csak át kell forrósítani a raguban.
  7. Lehet még korrigálni sóval, ha szükséges, aztán tortillával, rizzsel, kenyérrel jól meg lehet enni.
  8. Ha akad hozzá reszelt cheddar és egy kis tejföl, nem válik kárára a chilinek.