Oldalak

2019. december 18., szerda

Majonézes kölessaláta fűszeres pulykacsíkokkal


   Hozzávalók (4 személyre):
  • 15 dkg köles
  • 3 dkg vaj
  • 40 dkg pulykahús
  • 1 kaliforniai paprika
  • 2 szál zöldhagyma
  • 5 koktélparadicsom
  • fél fej jégsaláta
  • 2-3 ecetes uborka
  • bors
  • citrom
  1. A fűszerkeverék a pulykahúshoz (az enyémben volt fokhagyma, köménymag, fűszerpaprika, bors, koriander, majoranna, chili paprika, rozmaring, szerecsendió, babérlevél) 2 ek mustár
  2. 5 dl tartármártás (1 tojássárgája, 1 ek mustár, vékony sugárban, habverővel hozzákeverve 2 dl olaj, majd 2,5 dl tejföl, fél citrom leve, só, bors)
  3. Elsőként a kölest főztem meg két és félszeres vízben, kb. tizenöt perc alatt, majd elzártam alatta a lángot, és fedő alatt hagytam párolódni. Amikor már csak langyos volt, villával jól fellazítottam, és belekevertem a vajat.
  4. A pulykahúst csíkokra vágtam, befűszereztem, összekevertem a mustárral. 2-3 ek olajon wokban átsütöttem.
  5. A kihűlt kölest egy nagy tálba öntjük, ráöntjük a legfeljebb már csak langyos húst, majd az összes zöldséget felaprítjuk, és az előbbiekhez adjuk. Átkeverjük, és összeforgatjuk a tartárral. Hűtőbe tesszük.