Oldalak

2020. május 20., szerda

Rétes



Rétestészta:

  • 50 dkg rétesliszt
  • 2-3 dl langyos víz
  • csipet só
  • 1 tojás
  • 2 ek olaj 

  1. A liszthez hozzáadom a tojást, az olajat és annyi vizet, amit felvesz (nekem pénteken kellett a 3 deci, de ez elég lisztfüggő). 
  2. Robotgéppel jó néhány percig dolgozom a tésztán, amíg homogénné és rugalmassá nem válik.
  3. Lisztezett deszkára teszem, letakarva pihentetem úgy egy fél órát.


Cseresznyés:
  • prézli
  • kinyomkodott fagyasztott vagy friss cseresznye
  • fahéj
  • cukor
  • olvasztott vaj vagy olaj


Túrós:
  • félzsíros túró
  • citromhéj
  • vaníliás cukor
  • cukor
  • sárgája a túróba
  • külön felvert fehérje


  1. A töltelékeket direkt írtam címszavakban, mert a mennyiségeket mindenkinek magának kell kikísérleteznie.
  2. A töltésnél érdemes odafigyelni arra, hogy itt a rétegek egymásra kerülnek, úgyhogy nem szabad agyontölteni a tésztát, viszont érdemes jól elosztani.
  3. A kinyújtott tésztát, aminek leszedtük a szélét és alaposan megtöltöttük, azt a terítő segítségével felhengergetem és vagy egészben, vagy szeletekben egy kizsírozott tepsibe fektetem. 
  4. A tészta tetejét még megkenem zsiradékkal, majd a 200 fok körüli sütőben addig sütöm, amíg szépen meg nem színesedik a tészta.