Oldalak

2013. szeptember 15., vasárnap

Csülök knédlivel és párolt káposztával

Ez jó kis vendégváró étel. Számunkra nagyon kedves barátainkat hívtuk meg hozzánk vacsizni. Őszintén, szólva, csak 3 órát sült a csülök, és kevés volt, ezt nevezem én cikkinek, de a párolt káposzta finom lett Tehát következő nap tovább sütöttem. Nem egy fitneszes étel, de finom.


Csülök
Hozzávalók 5 fő részére:
  • 5 db csülök, 
  • só, 
  • 3 evőkanál méz, 
  • 3 dl sör, 
  • 1 dl víz



  1. 180 fokra előmelegítjük a sütőt.
  2. A csülköket keresztbe vágjuk (csak az egyik oldalát), és alaposan besózzuk. Kb 1 órát pihenni hagyjuk.
  3. Tepsibe kerül az 1 dl sört, 1 dl vizet öntünk, és bele helyezzük a sózott csülköket. A bevágott résszel felfele kerül a csülök a tepsibe.
  4. Alufóliával befedjük a tepsit, és következik a hosszú sütés 3 órán át.
  5. További egy óra sütés jön, de a fóliát eltávolítjuk, és kétszer megkenjük a csülköt 3 evőkanál méz+2 dl sörrel. Ettől lesz olyan szép piros, és ropogós.



Knédli
Hozzávalók 5 főre:
  • 0,5 kg liszt, 
  • 1 csomag szárított élesztő, 
  • evés só, 
  • evés langyos víz.


  1. Először kovászt készítünk, majd összekeverjük a tésztát és jól kidolgozzuk - dagasztjuk.
  2. Hosszúkás cipókat készítünk belőle, amiket még hagyhatunk tovább kelni a deszkán és akkor még szebbek lesznek. A cipókat kicsit megolajazom a párolás előtt.
  3. Jöhet a knédli párolása. Veszünk egy edényt amelybe kevés vizet teszünk, és elkezdjük forralni. Az edénybe helyezzük a szűrőt (nekem fémszűrőm van), amelyet szintén kicsit kiolajoztam, és bele helyezzük a cipókat. A szűrő felé fedőt helyeztem, hogy jobban párolódjon a cipó.
  4. Hogy mikor lesz készen? Duplájára nő, és megszoktam, kóstolni. Vágok egy szeletet.
  5. Szeletelési technikám: vágok egy darab cérnát, és két kezem közzé fogom, és jöhet a szeletelés.


Párolt vöröskáposzta
Hozzávalók 5 fő részére: 
  • 1 nagy fej vöröskáposzta, 
  • só, 
  •  fej vöröshagyma, 
  • 2 evőkanál libazsír, 
  • 4 evőkanál cukor, 
  • 4 kávéskanál őrölt köménymag,
  •  1 evőkanál 20 % ecet, 
  • 4 dl száraz pezsgő


  1. A káposztát káposztagyalun (én kicsi lyukú reszelőt használtam), lereszeljük, és besózzuk. Félre tesszük, hogy átjárja a só.
  2. Hagymákat apóra felvágjuk, és a libazsíron megpirítjuk.
  3. Rászórjuk a cukrot, karamellizálom, de vigyázat nehogy megégjen.
  4. Jöhet a káposzta amit kinyomkodunk, és bele kerül a hagymás, cukros alapba.
  5. Megszórjuk az őrölt köménymaggal, és fedő alatt félig megpároljuk.
  6. Ráöntjük az ecetet, és a pezsgőt, jól keverjük, és készre pároljuk.