Oldalak

2013. szeptember 15., vasárnap

Elnöki tekercs

A családom körében ez a süti a TOP háromba tartozik. Ez a recept az én kedves Gabi barátnőmtől származik, akinek nagyon hálás vagyok érte. Tehát csajok, srácok hajrá sütni, mivel megéri. Mivel csak 10 dkg cukor kerül a sütibe, ezért én nem tartom túl édes sütinek, ja és nincs benne liszt. Remélem nektek is ízlik, és várom a visszajelzéseket.



Hozzávalók:
  •  5 db tojás, 
  • 10 dkg kristálycukor, 
  • 2,5 dkg kakaó, 
  • 0,3 dl tejszín + 2 db habfix, 
  • kókuszreszelék, 
  • 1 csomag vanília, 
  • sütőpapír.


 Elkészítés:
  1. 190 fokra előmelegítjük a sütőt.
  2. Veszünk egy kisebb tepsit, és kibéleljük sütőpapírral. A biztonság szempontjából, én a sütőpapírt még ki szoktam vajazni.
  3. Szétválasztjuk a tojás sárgáját és fehérjét. A fehérjébe egy csipet sót teszünk, mert így hamarabb lesz kemény habunk.
  4. A kemény habhoz hozzáadjuk a tojás sárgáját, a cukrot és a kakaót, majd óvatosan elkeverjük.
  5. Kiöntjük a sütőpapírral bélelt tepsibe, és az előmelegített sütőben pontosan 7 percig sütjük. Vigyázat! Ha tovább sütjük, kiszárad a tészta. Sütés után nem kell megijedni az eredménytől, mivel egy lapos sütit kapunk.
  6. A tejszínt habfixálóval felverjük.
  7. Sütés után a tésztát kb. 5 percig hűlni hagyjuk, de a süti meleg állapotában lefejtem a sütőpapírról. Mivel tekercset készítünk, ezért fontos, hogy a süti, még meleg legyen.
  8. A tejszín kétharmad részét a tekercs belsejébe kenjük, a maradék egyharmadot kívülről kenjük rá.
  9. Ezután megszórjuk kókuszreszelékkel.