Oldalak

2011. július 16., szombat

Sárgabarack lekvár

Ma elkészítettem az első sárgabarack lekváromat.Hipp-hipp-hurrá isteni lett!
Mivel ma reggel azzal az elhatározással keltem, hogy ma aztán lekvár főzés lesz, így el is mentem a piacra sárgabarack vásárlás végett. Nem is volt könnyű a választás, hiszen rengeteg barack felhozatal volt. Végig kóstoltam 10 árus barackját, de valahogy nem volt az igazi, de aztán a 11-ik volt a nyerő. Ezt követte a munka dandárja, de NAGYON is megérte. Finom lett. Nagyon büszke voltam magamra mikor megkóstoltam a remekművemet.Meg is veregettem a vállamat mondván: Ügyes vagy Kriszti! 



Hozzávalók:
1 kg sárgabarack
60 dkg cukor
nátrium-benzonát 

Elkészítés:
  1. A barackokat forrásban lévő vízbe dobjuk 1/2 percre, hogy könnyen lejöjjön a héjuk.
  2. Jöhet a magozás, majd lemérés.
  3. A megtisztított barackokat egy nagy lábosba tesszük főni kevés citromlével. Ettől pikánsabb is lesz és színe is világosabb marad. Kb 40 percig főzzük hogy jól besűrűsödjön.
  4. Minden kilogramm gyümölcshöz 40 dkg cukrot hozzáteszünk (javaslom a kóstolást, ízlés szerint még lehet cukrot hozzáadni), és még főzzük 20-25 percig. Közben kevergetni kell.
  5. Végül jól kimosott, kisebb üvegekbe tesszük, és késhegynyi szalicilt teszünk a tetejére. Celofánt kerül az üveg tetejére, és mehet a dunsztba.