Oldalak

2011. július 16., szombat

Padlizsánkrém


Egyik nagy kedvencem ez a krém. Egyszerűen nem tudok betelni vele, így a fagyasztóba mindég van idehaza.Különböző változattal találkoztam már, de nekem és kis családomnak ez ízlik.Remélem nektek is ízlik.




Hozzávalók: 2 db közepes méretű padlizsán, egy nagy fej hagyma, só, bors, majonéz


 
  1. A padlizsánok sütését két féle képen oldhatjuk meg: sütőbe, vagy a tűzhely tetején. Én a tűzhelyen szoktam megsütni és ezáltal füstös ízt kap a krém ami különlegesé teszi. Ez a fajta sütés szaggal jár még ha a gőzelszívót használod akkor is, de bízzatok bennem megéri. Nekem gáztűzhelyem van, és sütés közben forgatom a padlizsánt, hogy a sütés egyenletesen legyen. Mikor tudom, hogy megsült? Puhává válik a padlizsán, egy kevés folyadékot is enged.
  2. Mikor megsült egy vágódeszkára helyezem, és szépen késsel kettévágom a padlizsánt, és kiszedem a szépen megsült belsejét egy tálba. 
  3. Veszem a turmixot és még melegen összetöröm. Én úgy szeretem, ha nem teljesen pépes az állaga, de ez ízlés dolga.
  4. A majonézt én készítem ( egy tojás sárgája, kis kanál mustár, és turmix segítségével elkezdem keverni, lassan csorgatom bele a 1 dl olajt, és a végén jöhet a 0,5 dl tejszín).   
  5. Egy nagy fej hagymát apró lyukú reszelőn belereszelem a padlizsán krémbe, só, bors, és ha kihűlt a padlizsán összekeverjük a padlizsánkrémmel.
  6. Lehet enni pirítóssal, én friss langyos kenyérrel szeretem, és mellé paradicsomot majszolok.